A Hiventures befektetésével tör közép-európai babérokra a Greenstic

Mintegy 550 millió forintot fordíthat növekedésére a Greenstic Europe Kft. (Greenstic) az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures befektetésének köszönhetŇĎen. A környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközöket forgalmazó vállalkozás regionális szinten bŇĎvíti tevékenységét, miközben célul tŇĪzte ki a gasztroszektor környezettudatossá tételét, és a körforgásos gazdasági modell alkalmazását is. 

Az eldobható, környezetbarát éttermi csomagolóanyagok, edények és evŇĎeszközök forgalmazásával és bérgyártásával foglalkozó Greenstic vezetŇĎ pozíciót tölt be a magyar piacon, mára számos nagykereskedŇĎt, a legnagyobb fesztiválokat, strandokat, rendezvényeket és éttermeket látja el termékeivel. 

 

A környezetbarát eszközök piaca az elmúlt években dinamikusan növekszik, a legnagyobb hazai szereplŇĎk árbevételének átlagos éves növekedési üteme az utóbbi négy évben meghaladta a 24 százalékot, kumulált forgalmuk pedig elérte a 38 milliárd forintot. A Greenstic üzleti teljesítménye ennek megfelelŇĎen évrŇĎl évre dinamikusan nŇĎ, 2019-es indulása óta megnégyszerezte árbevételét, tavaly pedig nemzetközi terjeszkedésbe kezdett: leányvállalatot alapított Romániában, míg Szlovákiában franchise partnerrel indított új együttmŇĪködést. 

 

A jogszabályi környezet, a fogyasztói trendek a kereslet további növekedését helyezik kilátásba, így a Hiventures-tŇĎl érkezŇĎ, mintegy 550 millió forint befektetést a magyar, szlovák és román érdekeltségek gyártási és logisztikai kapacitásának bŇĎvítésére, termék- és ügyfélkörének szélesítésére fordítja a Greenstic, amely tovább erŇĎsíti piaci pozícióját is. 

 

freepik.com

 

„Célunk, hogy Közép-Európa piacvezetŇĎ, környezettudatos csomagolóanyag-beszállítójává váljunk, mindezt úgy, hogy a gasztroszektorban is reformot hajtunk végre: a környezetvédelmi szempontokat vegyítjük a praktikum és a design elemeivel, a fogyasztói és jogszabályi elvárásokkal, ezáltal egyedülálló, mindemellett megbízható termék- és szolgáltatáspalettát hozunk létre” – emelte ki Báti Márton, a Greenstic alapító-ügyvezetŇĎje. 

 

A gasztroreformerek a termékek utóéletét is nyomon követik. Teljes körŇĪ szolgáltatásukba beletartozik, hogy ügyfeleik használt tálalóeszközeinek biológiai komposztálását is elvégzik, amivel a körforgásos gazdasági modell terjedését ösztönzik a HoReCa területen. 

 

„Az egyértelmŇĪ piaci szempontok és környezettudatos célok mellett a Greenstic tapasztalt menedzsmentje is fontos tényezŇĎ volt a befektetési döntés során” – hangsúlyozta Szluha Dénes, a Hiventures startup üzletágának vezetŇĎje, az alapítók ugyanis már túl vannak egy sikeres exiten, amelyet még pénzügyi területen valósítottak meg. „BefektetŇĎként egy összeszokott, azonos hullámhosszon lévŇĎ csapattal mindig könnyebb dolgozni, mely egyben a sikerfaktor egyik meghatározó eleme is, ugyanis sokszor a tagok összhangján múlik egy startup sikere” – tette hozzá az üzletágvezetŇĎ. 

 

A hazai és nemzetközi fejlesztések mellett a Greenstic saját gyártói kapacitás kiépítését is tervezi, amellyel még hatékonyabbá teheti mŇĪködését a jövŇĎben.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció