A digitaliz√°ci√≥ 7 elŇĎnye a szervezetek sz√°m√°ra

Infláció, recesszió, válság: napjaink gazdasági problémái minden szervezet életére hatással vannak. JelentŇĎs kihívás a szervezetek számára a költségek racionalizálása, a hatékonyabb mŇĪködés, a gyorsabb és produktívabb munka. A digitalizáció mindezek megvalósításához hatékony megoldásokat biztosít – derül ki a Königsberg Consulting szakértŇĎjének elemzésébŇĎl.

Magyarországon 2021 végére már több mint 3000 közszolgáltatás állt rendelkezésre az interneten – közel kétszer annyi, mint egy évvel korábban. Az online ügyintézés igénybevétele 2018 óta kötelezŇĎ a vállalkozások számára. Az Európai Unió 2022-es Digitális Gazdaság és Társadalom Indexe (DESI) szerint az e-kormányzati felhasználók száma jelentŇĎsen nŇĎtt hazánkban: a 2019-es 64 százalékról két év alatt 81 százalékra. Az uniós átlag 65 százalék.

 

„A jelenlegi gazdasági kihívásokra a digitalizációs fejlesztések fokozása az egyik eredményes válasz. A digitalizáció költségcsökkentŇĎ hatású és pontosan mérhetŇĎ a hatékonyság növekedése. A szervezetek óriási összegeket spórolhatnak a folyamataik digitalizációjával. Mára nem csupán egy lehetŇĎségrŇĎl, hanem egyfajta szükségszerŇĪ fejlŇĎdésrŇĎl is beszélhetünk, amikor a digitalizációt emlegetjük” – mondja Balogh Gábor, a Königsberg Consulting Kft. szakértŇĎje. 

 

pixabay.com

 

A szakember szerint 7 fontos elŇĎnnyel járnak a digitalizációs fejlesztések egy szervezet életében.

1. A digitalizáció idŇĎt és erŇĎforrást szabadít fel: ugyanazt csinálhatjuk gazdaságosabban, gyorsabban és kényelmesebben, hatékonyabbá válik a döntéshozatal, nŇĎ a produktivitás, a munkafolyamatok ideje és száma csökken.

2. Nyomon követhetŇĎbbé, könnyebben dokumentálhatóvá válnak az üzleti folyamatok. JelentŇĎsen csökkenthetŇĎ a manuális adatrögzítés igénye, az adminisztrációs terhek csökkenése pedig a kollégák megtartásához is hozzájárulhat.

3. NŇĎ a mŇĪködés megbízhatósága: a hibaszázalék javul, csökkennek a kockázati tényezŇĎk.

4. Az ügyfélkiszolgálás színvonala látványosan nŇĎ, fokozódik az ügyfélélmény. 

5. Csökkennek az adminisztratív/mŇĪködési/beruházási költségek: a folyamatok teljes papírmentesítésével például a cégek akár a vonatkozó költségeik 80 százalékát is megtakaríthatják és fenntarthatóbbá tehetik mŇĪködésüket.

6. Az egyéni digitalizációs készségek sikeresen fejleszthetŇĎk.

7. Szakmai területtŇĎl függetlenül, minden egyes munkavállalóra ugyanazok a dokumentációs lépések terjeszthetŇĎek ki, létrejön egyfajta vállalati digitális tudásanyag.

 

Balogh Gábor hozzáteszi: a digitalizációs törekvésekhez érdemes szakértŇĎ segítségét igénybe venni, mert a cégeknek, önkormányzatoknak, közfeladatokat ellátó szervezeteknek egyedül nehéz megtalálni a helyes irányt, még akkor is, ha valóban elkötelezettek a fejlesztések iránt. Egy digitalizációs tanácsadó kívülrŇĎl lát rá a szervezet folyamataira és hatékonyan tudja segíteni, akár katalizálni is a digitalizációs fejlesztéseket megalapozó tervezést. Ma már számos eszköz segíti a problémafeltárást és a megoldást, például a szervezetek digitalizációs hiányosságait feltáró digitális érettségi audit, az ügyfelek és a felhasználók viselkedését, döntéseik mögött meghúzódó gondolkodást elemzŇĎ viselkedésértési tanácsadás vagy a folyamatok felmérését, és legfŇĎképpen a digitális szempontú optimalizációját elŇĎsegítŇĎ tanácsadás – sorolja a Königsberg Consulting Kft. szakértŇĎje.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció