A M√©diauni√≥ Alap√≠tv√°ny 2021-es t√°rsadalmi c√©l√ļ kamp√°nyt√©m√°ja

A COVID-19 világjárvány Magyarország lakosságának életét is átalakította. A Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma úgy véli, hogy egy társadalmi célú kommunikációval foglalkozó nonprofit szervezet nem engedheti meg magának, hogy ne az év mindenkit érintŇĎ, legfontosabb társadalmi témájával foglalkozzon.

A Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta Kuratórium a 2021-es kampánnyal szeretné elérni, hogy a lakosság felismerje, a koronavírus-járványnak számos pozitív hozadéka is volt, mind az egyének életvitelében, mind a sorsközösséget vállaló családok körében. A Kuratórium ezért szeretné összegyŇĪjteni és bemutatni a járvány pozitív tanulságait, a családok összetartását, szeretné hangsúlyossá tenni az emberek egymást segítŇĎ viselkedését, a példamutató cselekedeteket, a járvány során mutatkozó társadalmi szolidaritást. Sokan most értették meg a társadalmi kapcsolatok fontosságát, az idŇĎs emberek szükségleteit, az érintés fontosságát, a hétköznapi természetes dolgok, például egy családi ebéd jelentŇĎségét.

 

A Kuratórium pályázatot hirdet a legszebb, legemberibb tanulságok összegyŇĪjtésére, a legkedvesebb történetekbŇĎl pedig kisfilmeket készít a Médiaunió Alapítvány.

 

„Nagyon nehéz megjósolni a járvány utáni helyzetet, de jó lenne a pozitív értékeket továbbvinni, megŇĎrizni – mondta Schmidt Mária, a Kuratórium elnöke. – Számomra is sokat jelentett a szeretŇĎ családtagok jelenléte, közelsége, akik nagyon sokat segítettek a korlátozások nehéz idŇĎszakában. A karantén és a járvány nehezebb hónapjai alatt érezhetŇĎ volt, hogy drámai »élmények« érnek minket, de mindeközben még inkább felértékelŇĎdött a család és a barátok szerepe. Az összetartozás érzését élhettük meg.”

 

„FelértékelŇĎdik az idŇĎfaktor is – tette hozzá Rudolf Péter –, hiszen nem tudjuk, mennyi idŇĎt tudunk együtt tölteni. Ezekben az idegŇĎrlŇĎ hónapokban az idŇĎs emberek számára nem a vírus jelentette a legnagyobb problémát, hanem hogy sokan egyedül voltak, mivel a szerettei nem látogathatták.”

 

„Ha családod van, gazdag vagy” – mondta Somody Imre, amihez Csányi Sándor és Novák Péter hozzátette: „Bár a digitális kapcsolatokra is szükség van és a technika óriási segítséget jelentett mindenkinek, azért mégis az érintés szerepe értékelŇĎdött fel. Hogy van kit szeretnünk, ez a legfontosabb.”

 

A Médiaunió Alapítvány kurátorai valódi tanulságokon és történeteken alapuló kommunikációs kampányt szeretnének, ami egy mindenki számára elérhetŇĎ pályázaton alapul. A pályázat meghirdetésére késŇĎ tavasszal kerülhet sor, a pályázat során kiválasztott példaértékŇĪ történetektŇĎl pedig azt remélik, hogy erŇĎsödik a társadalmi kohézió, az összefogásban rejlŇĎ erŇĎ és a család szerepe felértékelŇĎdik, ahogyan az idŇĎsek tisztelete és szükségeinek felismerése is. Így lesznek a pandémia pozitív hatásai hosszú távon is maradandók.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció