A hazai webshopok √ľzemeltetŇĎi k√∂r√©ben kutatott a Virgo csoport

A webáruházakat mŇĪködtetŇĎ cégek kétharmada fejlesztene, de jó részük tanácstalan, hogy merre induljon el – derül ki a Virgo csoport iparági kutatásából. Az eredmények szerint az üzemeltetŇĎk számára legfontosabb szempont a webshop mŇĪködésének gyorsasága, valamint jelentŇĎs igény van a magyar nyelvŇĪ terméktámogatásra.

A Virgo csoport megbízásából a Reacty Digital 2020. január-februárjában végzett online és telefonos felmérést a legalább félmilliárd forintos árbevételŇĪ, webshoppal rendelkezŇĎ hazai cégek körében. A több mint 500 vállalat bevonásával zajlott felmérés eredményei szerint a szektornak mindenek elŇĎtt e-kereskedelmi és vállalatirányítási edukációra van szüksége.

 

 

 

A többség fejlŇĎdne, de nagy a bizonytalanság

A válaszadók adatainak elemzésébŇĎl kiderül, hogy a hazai webshopok jelentŇĎs részét viszonylag kis csapat (maximum 5 ember mŇĪködteti), és mérettŇĎl függetlenül az üzemi költségek körülbelül 10%-át fordítják az online értékesítési platform fejlesztésére vagy bérleti díjára. Az edukáció szükségességét látszik igazolni, hogy bár a válaszadók kétharmada érzi a fejlesztés nélkülözhetetlenségét, ugyanakkor nem igazán tudja, hogy merre induljon. 

 

JellemzŇĎ trendnek tekinthetŇĎ, hogy az árbevétel növekedésével párhuzamosan egyre nŇĎ a jelenleg használt e-kereskedelmi platformmal kapcsolatos elégedetlenség; vagyis a nagyobb cégek igényei összetettebbek a webshopok tekintetében, ami már egyedi, személyre szabott fejlesztés iránti lépést tesz szükségessé.

 

 

Webshop problémák

MeglepŇĎ módon a használt webáruházzal kapcsolatban megfogalmazott problémák forgalomtól és cégmérettŇĎl függetlenül igen hasonlók. Sokan említették a marketing eszköztár korlátait, az alacsony konverziót, valamint a teljesítmény/sebesség problémakörét. Ezenkívül többek számára fejtörést okoz a jelenlegi webshop nehézkes továbbfejleszthetŇĎsége és integrációja más szoftverekkel (pl. számlázás). 

 

„Szakmai felmérésünk fontos tanulsága, hogy az e-kereskedelmi piac szereplŇĎinek jó része jelenleg nincs minden szükséges információ birtokában a fejlesztési lehetŇĎségekrŇĎl. Ugyanakkor azt is láthatjuk, hogy az egyedi webáruházak és e-kereskedelmi rendszerek kialakítását támogató Virgo Corbis olyan visszaigazolt igényeket tud teljeskörŇĪen kiszolgálni, mint a folyamatos növekedés és egyedi ügyféligények rugalmas kiszolgálása, illetve  a magyar nyelvŇĪ szoftvertámogatás” – mondta Bártfai Diána, a Virgo Systems e-commerce üzletfejlesztési munkatársa. 

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció