Accenture kutatás: Innovációs szakadék hátráltatja a növekedést

Miközben a vállalatvezetŇĎk többsége megbízik jelenlegi informatikai (IT) rendszerében, sokan mégsem nem tudják elérni azt az innovációs szintet, amely ösztönözné a növekedést és növelné az árbevételt – állapította meg az Accenture globális tanulmánya.

A „Your Legacy or Your Legend? A CEO’s Guide to Getting the Most Out of New Technologies” címmel kiadott tanulmány az Accenture történetének eddigi legnagyobb nagyvállalati IT-kutatása, amelyben 20 ország több mint 8 300 szervezete és 885 C-szintŇĪ vezetŇĎje vett részt. 

 

A már bevált és a feltörekvŇĎ technológiák (pl. a mesterséges intelligencia, a felhŇĎ, a blokklánc és a kiterjesztett valóság) bevezetését vizsgáló kutatásból kiderült, hogy mindössze a vállalatok 10%-a hoz optimális döntéseket a technológiai beruházások és rendszerbevezetés során, illetve hozza ki a maximumot az ilyen projektekbŇĎl. Az új technológiák határozottabb bevezetésével és az innováció szervezeten belüli sikeres skálázását akadályozó tényezŇĎk megszüntetésével ezek a cégek több mint kétszer akkora árbevétel-növekedést érnek el, mint kevésbé aktív társaik.

 

Ugyanakkor a vizsgálat megállapította, hogy a vezetŇĎk 80%-a úgy véli, megfelelŇĎ technológiai háttérrel rendelkezik a nagyszabású innovációhoz, és 70%-uk azt gondolja, hogy nagyon jól ismeri szervezete innovációs beruházásait. 

 

„A cégek többsége jelentŇĎs jövŇĎbeni árbevétel-növekedésrŇĎl mond le amiatt, mert szakadék tátong a technológiai beruházások lehetŇĎségei és ténylegesen realizált értéke között” – mutatott rá Paul Daugherty, az Accenture technológiai és innovációs vezetŇĎje. „Jelentésünk segítséget nyújt a vezetŇĎknek egy új fejlesztési ütemterv kidolgozásához, hogy stratégiai beruházásokkal csökkentsék az elmaradást az innováció terén, és nagyobb növekedést érjenek el.” 

 

 

A vizsgálat részeként az Accenture öt fontos tényezŇĎt – illetve „ÚTVONALAT” – határozott meg, amely megkülönbözteti a vállalatok felsŇĎ 10%-át a többtŇĎl: 

  • Haladás: Milyen mértékben alkalmazzák a vállalatok az új technológiát a szervezeten belüli üzleti folyamatok továbbfejlesztésére? Például használják-e a felhŇĎt és a mesterséges intelligenciát (AI) a különféle üzleti folyamatok javítására, vagy csak elszórtan alkalmazzák ezeket a technológiákat?
  • Alkalmazkodás: Gondoskodik-e a vállalat arról, hogy IT-rendszerei képesek legyenek alkalmazkodni a változó piaci körülményekhez és reagálni rájuk? Például leválasztják-e a régi rendszereket, és használnak-e felhŇĎszolgáltatásokat az innováció ösztönzésére? 
  • IdŇĎzítés: MegfelelŇĎ-e az új technológiák bevezetésének sorrendje és ütemterve? Az elsŇĎ lépés ebben a folyamatban az alaptechnológiák azonosítása és a technológia-bevezetés sorrendjének meghatározása.
  • Ember-gép munkavégzés: A technológia felhasználása az emberi munka kiegészítésére, a munkavégzés élvezetesebbé tételére és a hatékonyság növelésére. Szerveznek-e technológiával támogatott, személyre szabott, gyakorlatias képzéseket a jövŇĎ technológiáinak használatához szükséges készségek elsajátítására? 
  • Stratégia: Az üzleti és IT-stratégia aktív összehangolása és koordinált technológiai beruházások a lehetŇĎségek jobb kiaknázásához. 

 

„Azok a vállalatok, amelyek nem tesznek meg mindent azért, hogy a szervezetük egészében kiépítsék az érett technológiákra optimalizált rendszereket, nehezen tudnak majd felzárkózni a többiekhez, és ez pénzügyi teljesítményükre is negatív hatást gyakorol”  – nyilatkozta James Wilson, az Accenture informatikai és üzleti kutatásokért felelŇĎs részlegének ügyvezetŇĎ igazgatója. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció