H√≥napokba telik bet√∂lteni egy meg√ľresedŇĎ √°ll√°st

Vajon mennyi idŇĎ alatt lehet betölteni egy megüresedŇĎ állást ma Magyarországon? A Profession.hu legfrissebb adatai szerint a tapasztalt szakértŇĎk, vezetŇĎk esetében a kiválasztási folyamat akár hosszú hónapokig is eltarthat. Ráadásul, a cégek többségének véleménye szerint ez az idŇĎ a jövŇĎben még tovább fog növekedni.

Több mint kétszáz munkaadót kérdezett meg Magyarország vezetŇĎ állásportálja, a Profession.hu arról, mennyi ideig tart náluk egy-egy munkatárs kiválasztása az álláshirdetés feladásától a munkaszerzŇĎdésének aláírásáig. A körültekintŇĎ választás fontos „hiszen a személyi állomány alkotja egy cég gerincét. Ha nem a megfelelŇĎ tehetségek ülnek a megfelelŇĎ székekben, az a cég profitabilitására, eredményeire hatni fog” – hívta fel a figyelmet Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetŇĎje.

 

A tapasztalatok szerint pályakezdŇĎk esetében akár három hét is elég lehet az álláshirdetés feladásától a munkaszerzŇĎdés aláírásáig. A szakértŇĎk, vezetŇĎk kiválasztása azonban már egy jóval hosszabb folyamat, akár másfél-két hónapot is igénybe vehet. De hasonló a helyzet a szakmunkás kollégák esetében is: megtalálásuk átlagosan közel egy hónapig tart.

 

„Öt éve még a munkaadók álltak az érdeklŇĎdés középpontjában, most azonban a jelöltekrŇĎl szól minden. Ennek oka, hogy felborult a kereslet-kínálat egyensúlya: az elérhetŇĎ jelöltek száma limitált, miközben a cégek felvevŇĎképessége egyre növekszik. A verseny megindult a jelöltekért” – magyarázza Tüzes Imre. A megkérdezett vállalatok ráadásul úgy vélik, egyhamar nem is lesz jobb a helyzet: a válaszadók 54 százaléka gondolja úgy, hogy az átfutási idŇĎ, azaz a kolléga megtalálásának ideje egyáltalán nem fog csökkenni a jövŇĎben, sem a pályakezdŇĎ, sem a vezetŇĎi, sem a kékgalléros munkakörök esetében.

 

Mi jelenthet megoldást ebben a helyzetben? „Minden munkaerŇĎ-toborzással és kiválasztással foglalkozó szakembernek nagyon jól kell ismernie az online marketing eszközöket ahhoz, hogy munkája hatékony legyen. A ma – és a jövŇĎ – toborzói polihisztorok: online marketingesek, értékesítŇĎk, toborzók és szövegírók egy személyben” – vonta le a következtetést a Profession.hu szakértŇĎje.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció