Hogyan lesz egy háromgyerekes fizikusból programozó egy innovatív ITC-cégnél?

Közgazdászok, jogászok és fizikusok is részt vettek már a kifejezetten kisgyerekes anyákat célzó programozó átképzésben. Zétényi Emese fizikusi végzettséggel, sok év kihagyás után döntött az újrakezdés mellett: belevágott a kódoló tanfolyamba, most pedig már a DXC Technology programozójaként dolgozik. 

„A jelenlegi munkaerŇĎ-piaci állapotok miatt már a tanulási szakaszban kapcsolatot kell létesíteni az egyetemistákkal, illetve a kódolóiskolákkal is, hiszen ezek is potenciális munkaerŇĎforrást jelentenek számunkra” – így emlékszik az Academy4Moms programmal történŇĎ együttmŇĪködés kezdetére Czibók Zoltán, a DXC ügyvezetŇĎje. 

 

„Nagyon örültem, hogy a programból nŇĎk is érkezhetnek erre az elférfiasodott pályára” - folytatta Tóth Mária, a DXC szoftverfejlesztési igazgatója, aki a kezdetek óta a program aktív mentora.

 

Zétényi Emese az elsŇĎ, aki a 9 hónapos képzést követŇĎen felvételt nyert a DXC-hez. A program gazdája, a GreenFox Academy már a képzés hónapjai közben is szervezett olyan projektbemutatókat, cégismertetŇĎ találkozásokat, melyek során az átképzésben részt vevŇĎk és a cégek megismerhették egymást. Aztán mindenki kedvére dönthetett, hová adná be jelentkezését, melyik cég profilja illeszkedik az érdeklŇĎdési területéhez.

 

„Heten végeztünk az iskolában, mind nagyon különbözŇĎ területekrŇĎl jöttünk. Voltak a csoportban közgazdászok, volt egy földrajz szakos lány és jogász is. Én fizikusként végeztem sok évvel ezelŇĎtt, dolgoztam középiskolában fizikatanárként, aztán elvégeztem egy Java tanfolyamot, de mindez megszakadt, amikor egymás után megérkezett a három gyerekem” – meséli Zétényi Emese. „Pár éve már gondolkoztam, hogy a fizikusi pályáról át kellene képeznem magam programozóvá, de a kódolóiskolák tanfolyamai nem családos embereknek vannak kitalálva: a legtöbb este, illetve hétvégén tartja képzéseit. Így nagyon örültem, amikor megtaláltam az Academy4Moms programot.”

 

„Megfigyelésem szerint a természettudományos, matematika, fizika irányból érkezŇĎk gyorsabban megértik azt a fajta logikus gondolkodást, ami a programozáshoz kell, aki pedig közgazdasági irányból jön, az az üzleti folyamatokat fogja jobban érteni” – mondja Tóth Mária, a DXC szoftverfejlesztési igazgatója.  „Azt gondolom, hogy kilenc hónap alatt meg lehet tanulni algoritmizálni egy vagy két nyelven, de ettŇĎl még látni kell, hogy aki végez egy hasonló átképzésen, az még kezdŇĎ. Az ŇĎket alkalmazó cég feladata és felelŇĎssége, hogy többet kell velük foglalkozni, hiszen még nincs ilyen irányú munkahelyi tapasztalatuk.”

 

Az igazgató szerint a tantermi és a valós idejŇĪ, munkahelyi programozás nagyon különbözik: „Bár a képzésen is csapatban, egy adott projekten dolgoztak, de egészen más négy lánynak együtt dolgoznia iskolai környezetben és keretek között, mint beesni öt fiú közé, akik már félig profik a területükön, nem túl beszédesek, inkább magukba zárkóznak, nem csacsognak és nehéz tŇĎlük bármit megkérdezni” – mondja az igazgató.

 

A képzés egy alapozó fázissal indult, aztán következett a webfejlesztés. Emellett a lányok soft skilljeit is fejlesztették és az állásinterjúra is külön felkészítést kaptak. „Voltak mélypontok, ezeken túl kellett lendülni, sokszor iszonyú fáradt voltam, nem volt könnyŇĪ a képzési idŇĎszak” – emlékszik vissza Emese, aki a kilenc hónapos képzést követŇĎen elsŇĎként a DXC-nél járt állásinterjún, ma pedig már a cégnél dolgozik, és az elsŇĎ hetek ismerkedése után most kezd az elsŇĎ projektjén dolgozni egy – természetesen – csupa férfiból álló csapat tagjaként: belsŇĎ szoftverhez fog bŇĎvítményeket írni. A vele együtt végzett hét lányból hatan már találtak programozói állást. 

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció