A Fujitsu szerint fontos a bizalom az MI-alap√ļ d√∂nt√©shoz√°sban

A Fujitsu közzétett új vizsgálati jelentése kiemeli, milyen fontos a bizalom a hosszú távú üzleti siker – különösen is a mesterséges intelligencián alapuló döntéshozás – megalapozásához. Az eredményekbŇĎl kiderül, hogy a szervezetek nagyobb valószínŇĪséggel hajtják végre sikeresen a digitális átalakulást, ha konkrét intézkedéseket hoznak a bizalom megteremtése érdekében, például javítják a hosszú távú kilátásokat, ösztönzik az önálló dolgozói munkavégzést (empowerment) és az empatikus vezetést.

A cégvezetŇĎk 63%-a azt állítja, hogy megbízna az MI által hozott döntésekben, ha megfelelŇĎ indoklás állna rendelkezésére arról, hogyan születtek meg ezek a döntések – derül ki a Fujitsu legújabb vizsgálatából (Fujitsu Future Insights Global Digital Transformation Survey, 2019), amelyet 9 ország 900 közép- és nagyvállalati döntéshozója és vezérigazgató-helyettese részvételével bonyolítottak le*. A megkérdezettek 66%-a nagyobb valószínŇĪséggel bízik meg azokban a szervezetekben, amelyek etikai kódexet tesznek közzé a mesterséges intelligencia használatáról. 

 

„A cégvezetŇĎk minden jel szerint a bizalom meglepŇĎen magas szintjére jutottak már el az MI-alapú döntéshozással kapcsolatban. Ez különösen igaz azokon a területeken, ahol kisebb szerepet játszik az emberi tényezŇĎ. Itt már mintegy 60% átengedi a döntés jogát a mesterséges intelligenciának például a gyártási minŇĎség ellenŇĎrzése terén, 56% pedig a sporteredmények megítélésében” – nyilatkozta David Gentle, a Fujitsu stratégiáért és elŇĎrejelzésekért felelŇĎs igazgatója. 

 

Annak ellenére, hogy a részt vevŇĎ vállalatok 87%-ánál már megtörtént vagy folyamatban van a digitális átalakulás, a bizalom továbbra is problémát jelent – különösen a személyes adatok kezelése terén. A vezérigazgató-helyettesek és a döntéshozók 72%-a aggódik személyes adatai esetleges illetéktelen felhasználása miatt. Ennek ellenére a válaszadók 69%-a számára elfogadható, hogy személyes adatokat adjon meg egy általa megbízhatónak ítélt vállalat számára, és 67% ugyanezt gondolja abban a helyzetben is, amikor személyes adatait termékek és szolgáltatások továbbfejlesztésére használják. 

 

https://www.fujitsu.com/global/vision/insights/survey3/

 

„Egyre szélesebb körben és egyre erŇĎsebben érzŇĎdik a bizalomvesztés a társadalomban és az üzleti életben. MeggyŇĎzŇĎdésünk, hogy a bizalom újraépítése központi szerepet játszik majd a jobb jövŇĎ megteremtésében. A Fujitsu mindig is úgy gondolta, hogy a bizalom az üzleti siker kulcsa, ezért erŇĎteljesen törekszünk az ügyfeleink sikeres üzleti mŇĪködését megalapozó bizalom építésére. Olyan élhetŇĎbb jövŇĎ megteremtésén munkálkodunk, ahol az emberek stressz nélkül élhetnek, és tökéletesen megbízhatnak az életüket támogató technológiákban. Ez a Fujitsu emberközpontú intelligens társadalomról alkotott jövŇĎképének lényege” – folytatta David Gentle.

 

Majd hozzátette: „A digitális technológia elŇĎnyei nyilvánvalóak és mindenütt jelen vannak. Ám az MI által végzett adatkezelés és döntéshozás megbízhatóságával kapcsolatban vannak aggodalmak. A Fujitsu vizsgálatából kiderül, hogy a szervezeteknek keményen kell dolgozniuk azon, hogy kiépítsék a bizalmat a mŇĪködésükben érintettek körében, és aki ezt megteszi, nagyobb valószínŇĪséggel lesz sikeres. Az, hogy a vizsgálat szerint a cégvezetŇĎk is osztoznak ebben az aggodalomban, pozitív jel, hiszen azt mutatja, hogy a változtatás szükségességével a fejlŇĎdés jövŇĎbeni irányát befolyásoló döntéshozók is tisztában vannak.” 

 

_____________

* A vizsgálatban részt vevŇĎ kilenc ország: Ausztrália, Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Franciaország, Kína, Németország, Japán, Spanyolország és Szingapúr. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció