A Gyerekakad√©mia ifj√ļ robotprogramoz√≥i elŇĎkelŇĎ helyet szereztek a WRO orsz√°gos d√∂ntŇĎj√©n

A Gyerekakadémia újbudai csapata, miután sikerrel kvalifikálta magát a World Robot Olympiad országos döntŇĎjére, 21 csapat  közül a 4. helyet szerezte meg a juniorok között, regular kategóriában. A bajnokság a szép eredmény mellett remek versenytapasztalatot is hozott a diákok számára, amellyel még nagyobb sikereket érhetnek el a jövŇĎben.

A Tatabányán tartott nemzeti döntŇĎre több mint fél évig készültek a Gyerekakadémia XI. kerületi robotépítŇĎi, Tarjányi László (16), Kiss Botond (15) és Deák Csongor (14). A versenykiírás ennyi idŇĎt hagyott, hogy robotot fejlesszenek a feladathoz. Egy olyan gépet kellett versenyeztetniük, amely képes egy épületet szimbolizáló versenypályán az elhasználódott izzók cseréjére, a világítás energiatakarékosabbá tételére. A robotnak új, okos égŇĎket kellett a raktárból különbözŇĎ szobákba szállítania, a régieket pedig a szeméttárolóba kellett eljuttatnia. A fiúk által összeállított és programozott robot sikeresen korszerŇĪsítette a világítást a modell épületben.

 

 

“Sokat készültünk, magabiztosan jöttünk a versenyre. Az ilyen technikai sportoknál lehetnek váratlan helyzetek, sajnos ez történt velünk is, de nem adjuk fel. ElŇĎre nézünk, és legközelebb a mostaninál is jobb robotot rakunk össze.” - számolt be tapasztalatairól Kiss Botond gyerekakadémiás versenyzŇĎ. A felkészítŇĎ tanár, Borbély Dávid szerint már az is csodálatra méltó eredmény, hogy a három tizenéves fiú önállóan fejlesztette ki a gépet, ami ezt a bonyolult feladatot végrehajtotta. A robotprogramozó diákok sikereire Újbudán kiemelt figyelmet fordítanak, a jövŇĎ mérnök-informatikusainak képzését három éve a XI. kerületi önkormányzat is támogatja.

 

 

Játékos tanulás vezet el a WRO-hoz hasonló versenyekhez - fejtette ki Gerstenkorn Barnabás a Gyerekakadémia csapatvezetŇĎje. A LEGO robotok programozásánál az idŇĎ jelentŇĎs részét az algoritmus megalkotására és nem a gépelésre, vagy a szintaktikai hibák javítására kell fordítani. Ez egy kreatívabb, a lényeget jobban megragadó módszer, amellyel már kisgyermekkortól kezdve lehet fejleszteni az algoritmikus gondolkodást. A feladatok megoldása közben tanulók kísérleteznek, kutatásokat végeznek, megtanulnak együtt gondolkodni. Az algoritmusok használata fejleszti kognitív képességeiket, rávezeti ŇĎket a tudatos tevékenységre, a problémák tervszerŇĪ megoldására. A programozást elsajátító gyerekek képesek átgondolni a lépéseket, azok helyességét, sorrendjét és hibáit, ezzel magabiztossá és motiválttá válnak, ami a tanulásban is nagy segítséget jelent számukra.

 

 

A diákok innováció iránti fogékonyságának és digitális készségeinek fejlesztése az egész Európai Unióban prioritás. A Nemzeti Infokommunikációs Stratégia, illetve a kormány által a közelmúltban elfogadott Digitális Jólét Program is kiemelt jelentŇĎséget tulajdonít a közoktatási rendszer digitális alapokra helyezésének, amellyel hosszabb távon enyhíthetŇĎ a hazai vállalkozások és a nemzetgazdaság versenyképességét is veszélyeztetŇĎ informatikus hiány. Az akár már az általános iskola alsó tagozatában elkezdhetŇĎ robotprogramozás hozzájárul ahhoz, hogy a diákok közül minél többen tekintsék reális pályaválasztási alternatívának a digitális gazdasággal, illetve szŇĪkebben az informatikával összefüggŇĎ szakmákat.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció