√Čletet menthetett a magyar eg√©szs√©g√ľgyi startup

Magyar egészségügyi mobilalkalmazás segített egy 3 éves kisfiún, akinél egy háziorvos téves szakvéleménye, valamint két eredménytelen telefonos kórházi segítségkérés után az alkalmazáson keresztül azonosította be az agyhártyagyulladás-gyanús tüneteket egy gyermekgyógyász, ezzel pedig ŇĎ menthette meg a gyerek életét. Dr. Laczkó Katalin egy 12 perces telefonbeszélgetés alapján javasolta a kétségbeesett édesanyának, hogy azonnal hívjon mentŇĎt, hogy az agyhártyagyulladást kórházban kezeljék. 

“Hajnalban lett rosszul a kisfiam és reggel azonnal a helyi háziorvoshoz vittem, aki sima vírusfertŇĎzést diagnosztizált nála. Mivel a tüneteket már akkor is ennél komolyabbnak éreztem, magán úton intéztünk vérvételt, amelynek az eredményét csak a nap végére ígérték. Közben a rosszullét egyre erŇĎsödött, így két gyermekkórháztól is próbáltam telefonon keresztül tanácsot kérni, azonban egyik esetben sem sikerült orvossal konzultálnom. Ekkor fordultam a MediCallhoz” - meséli kálváriáját Varga Edina, akinek 3 éves kisfiának élete minden bizonnyal éppen egy hajszálon múlt néhány héttel ezelŇĎtt. 

 

A MediCall egy mobilalkalmazás, melynek tervezŇĎi a „dr. Google” orvoslás ellen küzdenek, vagyis alternatívát kínálnak azoknak, akik egy-egy egészségügyi probléma kapcsán gyors és szakszerŇĪ választ szeretnének valódi szakemberektŇĎl, de nem az internetrŇĎl akarnak informálódni. Az alkalmazás lényege, hogy a páciensek percalapú díjazás mellett kérhetnek telefonos segítséget az általuk kiválasztott szakorvosoktól, akiket utána értékelhetnek is, ezzel is segítve mások választását. 

Edina utolsó kétségbeesésében talált rá a MediCall alkalmazására, miután nem érezte megnyugtatónak a közelében elérhetŇĎ orvos diagnózisát. Az egész napos aggódást követŇĎen délután Dr. Laczkó Katalin személyében érkezett a megoldás, aki gyermekorvosként azonnal szakszerŇĪen és határozottan reagált az édesanya által felsorolt tünetekre. “Tanácstalan és tehetetlen voltam, mert hiába kaptam meg a háziorvostól a sima vírusos fertŇĎzés diagnózisát, láttam, hogy Solt nincs jól és ennél többrŇĎl lehet szó.  Megnyugtató volt, hogy amikor a doktornŇĎt elértem az alkalmazáson keresztül, akkor nagyon határozottan reagált. 12 percet beszéltünk, mely során beazonosította az agyhártyagyulladás 4-5 jellemzŇĎ tünetét és javasolta, hogy mindenképp vitessük a kisfiamat kórházba, emellett pedig az egekig szökŇĎ láz csillapítására is adott tippeket, hogy ne legyen probléma addig, amíg a mentŇĎk kiérnek. A kórházban elmondták, hogy ha megvártuk volna a másnapot, akkor akár Solt életét is kockáztattuk volna” - tette hozzá az édesanya. 

 

A MediCall életében ez az elsŇĎ alkalom, amikor életet menthetett az alkalmazás, de ezen kívül is számos happy enddel végzŇĎdŇĎ esetet tudnak már maguk mögött. A legtöbben szezonális betegségekhez kapcsolódó kérdésekkel fordulnak az orvosokhoz, a leggyakrabban elŇĎforduló problémák között vannak a léguti fertŇĎzések, influenza, allergia, nyáron pedig a bŇĎrbetegségekkel és napszúrással kapcsolatos megkeresések. Az elmúlt két év tapasztalatai alapján tízbŇĎl 8 esetben a gyermekekkel kapcsolatos kérdéseket kapnak az alkalmazáson keresztül elérhetŇĎ orvosok. Az eddigi saját statisztikák alapján a legtöbb konzultációnál a telefonos beszélgetés elegendŇĎnek bizonyul, mellyel az alkalmazás felhasználói megspórolhatják a háziorvoshoz való utazással töltött idŇĎt, ráadásul a rendelŇĎben leselkedŇĎ esetleges fertŇĎzés-veszélyt is elkerülhetik. A telefonálók mindössze 20%-ának volt eddig olyan problémája, amely további személyes vizsgálatot igényelt. 

 

Varga Edina korábban nem ismerte az alkalmazást, de elmondta, hogy az eset óta is a telefonján tartja és biztonságérzetet ad neki, hogy tudja, bármikor van kihez fordulni.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció