Az adatbiztonságtól való félelem gátolja az internetes banki szolgáltatások elterjedését Magyarországon

Bár pénzügyeik kezelésében felkészültebbek a magyarok, mint a régió többi országának lakosai, az internetes banki szolgáltatások népszerŇĪségét csökkenti, hogy hazánkban az átlagnál is jobban aggódnak személyes adataik biztonságáért az emberek – mutat rá az EY 3600 fŇĎ megkérdezésével készült régiós kutatása. Az okostelefonok használata idehaza ma már általánosnak mondható, az online bankolást mégis jellemzŇĎen asztali gépen és laptopon intézik a felhasználók. 

A magyarok döntŇĎ többsége (71%) felkészült rá, hogy elsŇĎsorban interneten keresztül intézze pénzügyeit, ennek ellenére a hazai lakosság kevesebb, mint fele (42%) használja tudatosan a bankok és biztosítók digitális szolgáltatásait – derül ki az EY kutatásából, amely hét kelet-közép-európai országban mérte fel a lakosság pénzügyi szokásait. 

 

Magyarországon az emberek több mint 80 százalékának van okostelefonja, ennek ellenére online bankolásra a megkérdezettek döntŇĎ többsége (90%) továbbra is elsŇĎsorban számítógépet használ. Okostelefont kevesebb, mint a válaszadók fele (42%), tabletet pedig mindössze 20 százalékuk vesz kézhez erre a célra. 

 

A jövŇĎben a magyarok nagy többsége (71%) az élet minden területén jobban támaszkodna az online megoldásokra, ami messze felülmúlja a régiós átlagot (44%). A digitális technológiák még szélesebb körŇĪ elterjedését azonban gátolja, hogy tízbŇĎl kilenc válaszadó attól tart, személyes adatai illetéktelen kezekbe kerülnek internetes vásárlás során.

 

„Magyarországon régiós összehasonlításban is kifejezetten nyitottak az emberek a digitális technológiák alkalmazására. JelentŇĎs részük használja az internetet TV-s vagy zenei tartalmak letöltésére, szállásfoglalásra. Ez megmutatkozik pénzügyeik kezelésében is, amit bizonyít, hogy a lakosság döntŇĎ többsége aktívan használja az internetbankot. Az online elérhetŇĎ pénzügyi termékek köre azonban egyelŇĎre igen korlátozott, ezért a következŇĎ idŇĎszakban a bankoknak az online szolgáltatásfejlesztés területén kell elŇĎre lépniük, így olyan, ma még alig vagy kevéssé használt pénzügyi termékekre is nŇĎhet az igény, mint a megtakarítási számlák vagy online igénybe vehetŇĎ hiteltermékek” – emelte ki Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere. 

 

A vezetŇĎ hozzátette, hogy ezzel párhuzamosan az adatvédelem területén is fejleszteniük kell a pénzintézeteknek, ugyanis a fokozott digitalizáció egyre nagyobb biztonsági kockázatot jelent a vásárlók számára, ami visszatarthatja ŇĎket az új technológiák aktívabb felhasználásától.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció