A munkav√°llal√≥k sz√≠vesen jav√≠tan√°k munka-mag√°n√©let egyens√ļlyukat az MI seg√≠ts√©g√©vel

A munkavállalók úgy érzik, hogy produktivitásuk az egyre hosszabb munkaidŇĎ ellenére romlik – és készen állnak rá, hogy a mesterséges intelligenciát (MI) hívják segítségül a helyzet javítására. Ugyanakkor úgy érzik, hogy a vállalati IT-háttér nem támogatja ŇĎket, nem elég biztonságos, és gyakori szolgáltatási hibáival akadályozza az eredményes munkavégzéshez szükséges információk elérését – derül ki a Fujitsu friss felmérésébŇĎl.

A szakképzett dolgozók iránti kereslet erŇĎsödésével ugyanakkor napjaink munkahelyei nem tudják kielégíteni a munkaerŇĎ elvárásait. Az összes megkérdezett dolgozó közel fele (46%) kifejezetten úgy nyilatkozott, hogy jelenlegi munkahelye gyengén teljesít a fontos készségekkel rendelkezŇĎ szakemberek toborzása és megtartása terén.

 

A Pierre Audoin Consultants (PAC) piackutató vállalat által a Fujitsu megbízásából készített felmérés azt vizsgálta, milyen kihívásokkal szembesülnek a fejlŇĎdŇĎ vállalatok a munkaerŇĎpiacon. Az eredményekbŇĎl kiderül, hogy nem minden cég rendelkezik megfelelŇĎ kultúrával, munkakörnyezetre vonatkozó szabályzatokkal és technológiával ahhoz, hogy biztosítsák dolgozóik hatékony munkavégzését, illetve képesek legyenek a jövŇĎben magukhoz vonzani a tehetséges szakembereket. 

 

A dolgozók MI-támogatásra, egészségesebb munka-magánélet egyensúlyra és produktívabb munkavégzési lehetŇĎségekre vágynak 

Miközben a munkavállalók úgy érzik, legalább olyan keményen (45%) vagy keményebben (47%) dolgoznak, mint két évvel ezelŇĎtt, a válaszadók több mint 40%-a tényleges produktivitása stagnálásáról vagy romlásáról számol be. Talán ez az oka annak, hogy válaszadók többsége pozitív tényezŇĎként tekint a mesterséges intelligenciára – felismerve, milyen értékes segítséget nyújthat az MI a munkahelyi produktivitás javításában. A résztvevŇĎk több mint 80%-a gondolja úgy, hogy a digitális virtuális asszisztensek vagy alkalmazkodó felhasználói élmény formájában megtapasztalt mesterséges intelligencia pozitív hatást fog gyakorolni munkájára. És nemcsak a digitális kor szülöttei állnak készen az MI alkalmazására – a pozitív hozzáállás az alapszintŇĪ és fejlettebb digitális képességekkel rendelkezŇĎ munkavállalókra egyaránt jellemzŇĎ. 

 

A munkaidŇĎ növekedésével a munkavállalók keresik a lehetŇĎséget a munka és a magánélet jobb összehangolására. Ehhez hozzájárulhat a rugalmas munkaidŇĎ és munkamódszerek bevezetése, ami a megkérdezettek több mint fele (53%-a) szerint „nagyon fontos” a produktivitás növelése szempontjából. Ugyanakkor a válaszadók több mint egyharmada (35%) csupán épp megfelelŇĎnek vagy gyengének minŇĎsítette munkaadója képességét az egészséges munka-magánélet egyensúly támogatására. Szintén fontos eredményességnövelŇĎ tényezŇĎként említették az ösztönzŇĎ és egészséges munkakörnyezetet (49%) és a megfelelŇĎ produktivitásfokozó eszközök rendelkezésre bocsátását (40%). 

 

„Az IT cégen belüli konzumerizálódásával egyre jobban elmosódik a munka és a magánélet közötti határvonal. Ha ezt felismerve az emberek érdekeit állítjuk a középpontba, és felszereljük ŇĎket a munkájuk elvégzéséhez szükséges, megfelelŇĎ eszközökkel, problémamentesebb lesz a határvonal eltŇĪnése. Szeretnénk úgy elŇĎsegíteni a jobb eredmények elérését, hogy közben a társadalomra is nagyobb hatást gyakorlunk, és kézzelfogható értéket teremtünk ügyfeleinknek” – mutatott rá Robin Lipscomb, a Fujitsu EMEIA digitális technológiai szolgáltatásokért felelŇĎs divíziójának stratégiai vezetŇĎje.  

 

„Az eredményekbŇĎl kiderül, hogy napjaink munkahelyei és munkagyakorlata sok esetben még mindig akadályozzák a munkavállalókat a maximális produktivitás elérésében. A vállalatoknak több figyelmet kell fordítaniuk az eredményesebb munkavégzésre: rendbe kell tenniük adataikat és folyamataikat, hogy dolgozóik a kívánt helyen és idŇĎben férjenek hozzá a munkájukhoz szükséges információkhoz. MegfelelŇĎ alapok és technológia birtokában szinte végtelenek a produktivitás növelésének lehetŇĎségei, a kontextus- és helyalapú alkalmazkodó használati élmény biztosításától kezdve az intelligens segítségnyújtáson át az egyén igényei szerint tökéletesen testre szabott szolgáltatások létrehozásáig. Az ilyen megoldások segítségével könnyebb megtartani a tehetséges munkatársakat a rendkívül éles munkaerŇĎpiaci versenyben” – nyilatkozta Nick Mayes, a PAC kutatási vezetŇĎje és vezetŇĎ elemzŇĎje.

 

A Fujitsu arra számít, hogy a közeljövŇĎben a dolgozók nagyobb hangsúlyt fektetnek majd munkájuk és magánéletük jobb összehangolására. Az MI, a gépi tanulás és a robotalapú folyamatautomatizációs technológiák szélesebb körŇĪ elterjedésével a munkavállalók elvárnak majd bizonyos alapvetŇĎ automatikus folyamatokat munkáltatójuktól, például a munkahelyi beilleszkedést segítŇĎ (onboarding) és a szolgáltatáskérési folyamatok automatizálását. A tehetséges munkatársakért folytatott versenybŇĎl azok a vállalatok kerülnek ki gyŇĎztesen, és azoknak sikerül magukhoz vonzaniuk és megtartaniuk a hozzáértŇĎ szakembereket, amelyek képesek megteremteni az elvárt egyensúlyt. Emberközpontú szemléletével a Fujitsu kiváló pozícióból biztosítja ügyfeleinek a modern, rugalmas és személyre szabott munkahely kialakításához szükséges szolgáltatásokat, ökoszisztémákat és technológiákat.

 

________

A felmérést 2018. szeptember-október folyamán készítette a PAC a következŇĎ országok, illetve térségek kis- és középvállalatainak munkavállalói körében: Belgium, Franciaország, Németország, Skandinávia, Spanyolország, Egyesült Királyság és Írország. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció