eTrends Monitor: a kĂ©szpĂ©nzmentes fizetĂ©s mĂĄr nĂ©pszerƱbb a netezƑk körĂ©ben

Egyre többen választanak inkább készpénzkímélƑ fizetési megoldásokat Magyarországon. Míg az elmúlt években a felnƑtt internetezƑk egyharmada fizetett inkább készpénzmentesen – ha tehette; arányuk mára már 44 százalékra nƑtt. 

A digitális technológiák a fizetés esetén is egyre jobban a mindennapi életünk részévé válnak, és várhatóan a készpénzmentes fizetést preferálók aránya tovább bƑvül az elkövetkezendƑ években. A felnƑtt internetezƑk készpénzzel, online és mobilfizetéssel kapcsolatos viszonyával foglalkozik az eNET második eTrends Monitor kutatása, amely az OTP Mobil megbízásából készült.

 

A netezƑk már inkább készpénzmentesen fizetnek

Hazánkban a korábbi években még a rendszeres internethasználókat is megosztotta a fizetési mód kérdése: nagyjából egyenlƑ arányt képviseltek a készpénzmentes, a készpénzes és a mindkét fizetési módot preferálók. Mára azonban megváltozott a helyzet. Az eNET és az OTP Mobil 2018. júliusi kutatása szerint a készpénzmentes fizetési módokat preferálók egyértelmƱen többségbe kerültek a készpénzzel fizetƑkkel szemben: míg a készpénzmentes fizetési módokat elƑnyben részesítƑk aránya 44 százalék, addig a készpénzes fizetést preferálóké már csupán 28 százalék. A mindkét típusú fizetési módra nyitottak aránya 29 százalék.

 

 

Már nem a parkolás és az autópálya matrica vásárlás az elsƑdleges mobilon

Laptopjuk vagy asztali számítógépük mellett az okostelefonok böngészƑjén keresztül is nagy arányban fizetnek kártyával a felnƑtt internetezƑk, de ha mobilról van szó, valamivel többen használnak alkalmazást vagy fizetnek SMS-sel, mint telefonjuk böngészƑjén keresztül. Míg elƑbbi megoldást 31 százalék, utóbbit 38 százalék választja, de összességében a mobiljukon (akár böngészƑn keresztül, akár alkalmazással, SMS-el) a felnƑtt internetezƑk 44 százaléka, 2,5 millióan fizetnek. 

 

A mobilfizetési megoldások közül a bankok alkalmazásaiban történƑ átutalás a legnépszerƱbb (23 százalék), ezt követi az alkalmazásból indított (15 százalék) és a fizetési alkalmazásokon keresztüli fizetés (14 százalék); utóbbi esetén a PayPal és a Simple alkalmazás bizonyultak a legnépszerƱbbeknek. 

 

Míg korábban a mobilról történƑ online vásárlás elsƑsorban a parkolójegy és az autópálya matrica megvásárlását jelentette (melyeket jelenleg 31, illetve 30 százalék szokott mobillal megvásárolni), addig mostanra ezen a területen is fontos korszakváltás zajlott le: a webáruházban történƑ vásárlás átvette a vezetƑ szerepet, 41 százalék szokta készülékét erre a célra használni. 

 

Hódít a kártyaadatok elmentése a készpénzmentes fizetésben

A készpénzmentes fizetési módok terjedésében a fizetési megoldások körének bƑvülésén túl persze annak is fontos szerepe van, hogy a szolgáltatók is egyre több funkcióval és kényelmi szolgáltatással igyekeznek megkönnyíteni a fizetést. Ilyen többek között a kártyaadatok elmentése, hiszen így a felhasználóknak nem kell minden egyes elektronikus fizetési tranzakció alkalmával elƑkeresni a bankkártyájukat és bepötyögni a rajta szereplƑ adatokat. A kártyaadatok online felületen és mobilalkalmazásban egyaránt elmenthetƑek. ElƑbbirƑl a felnƑtt netezƑk kétharmada hallott már és harmaduk el is mentette az adatait valamilyen online felületen; utóbbiról több mint fele hallott és hatoda mentette el kártyaadatait alkalmazásban vagy adta hozzá kártyáját az alkalmazáshoz. 

 

Az OTP Mobil esetében a mentett bankkártyás fizetés lehetƑsége kettƑs célt szolgál – mondta el dr. Al-Absi Gáber Seif, a vállalat ügyvezetƑ-helyettese. Egyrészt átjárást biztosít a Simple alkalmazás és a SimplePay között, így az app felhasználói több ezer webáruházban fizethetnek sokkal egyszerƱbben, a rendszerbe korábban elmentett bankkártyájukkal. Másrészt pedig támogatjuk a webshopokat abban, hogy a kényelmes megoldásnak hála kevesebb vásárlót veszítsenek a fizetési folyamat közben – tette hozzá. 

 

eNET Internetkutató Kft.

 

A közleménysorozat rövid bemutatása:

Az eNET Kft. rendszeresen végez egyes piaci szegmensekre vonatkozó felméréseket. Az eTrends Monitor közlemények célja az online fizetési piac szereplƑinek edukálása. A közleménysorozat partnere az OTP Mobil Kft. A közleménysorozatot megalapozó kutatás és elsƑ közlemény a hazai online fizetési piac jelenlegi helyzetét, érzékelhetƑ trendeket/jövƑt vizsgálta. 

 

Az eNET legújabb eTrends Monitor kutatását 1134, 18 évnél idƑsebb internetezƑ bevonásával, 2018 júliusában végezte. A felmérés a Véleményem Van (Veva.hu) online kutatási közösség tagjainak körében készült. Az adatok nem, kor és régió alapján reprezentálják a 18 évnél idƑsebb hazai internetezƑk véleményét.

 
 
 

KapcsolĂłdĂł cikkek

 

Belépés

 

 

RegisztrĂĄciĂł