Ingyen wifi teszi boldogg√° a magyar okosk√ľty√ľhaszn√°l√≥t

Az okos kommunikációs eszközöket használó magyarok több mint fele hajlandó lenne szemet hunyni a reklámok felett az ingyenes wifiért cserébe – derül ki a PushAir legfrissebb kutatásából. 

A felhasználók jellemzŇĎen a bejelentkezŇĎ képernyŇĎn hajlandóak a reklámfogyasztásra, de ha 15-30 percenként kellene megnézniük egy-egy üzenetet, akkor sem mondanának le az ingyenes internetelérésrŇĎl. A megkérdezettek döntŇĎ többsége böngészésre és a közösségimédia-felületeken történŇĎ szörfözésre használná a lehetŇĎséget, leginkább a közterületeken és a közintézményekben.

 

A reklámüzenetekért cserébe ingyenes wifi elérést biztosító magyar startup, a PushAir, saját felmérése alapján a hazai okoskütyü-használók 58 százaléka hajlandó lenne a minŇĎségi, szélessávú ingyenes wifiért cserébe reklámokat fogadni eszközén, míg ezt a lehetŇĎséget 100 válaszadó közül csak 42 utasította el kategorikusan. A megkérdezettek 29 százaléka a bejelentkezŇĎ képernyŇĎn találkozna legszívesebben a reklámokkal, százból hét ember akár negyedóránként is elviselne egy-egy rövid üzenetet a szolgáltatásért cserébe, míg 19 százalékuk számára a 30 percenkénti megszólítás tŇĪnik elfogadható „árnak” a szélessávú, vezeték nélküli internetelérését cserébe.

 

 

„Magyarországon – fŇĎleg a fiatalabb generációk körében – ma már szinte teljesnek mondható az okos mobilkommunikációs eszközök penetrációja. Okosmobillal a válaszadóink mindegyike rendelkezik, de döntŇĎ többségüknek laptopja vagy tabletje is van. Ez a trend, illetve az, hogy ma már az internet a mindennapok elengedhetetlen velejárója lett, magával hozta a minŇĎségi wifi-szolgáltatások iránti igényt is. A szélessávú drótnélküli internetelérésért pedig úgy tŇĪnik egyre kisebb ár a felhasználók részérŇĎl megnézni egy-egy reklámüzenetet” – emelte ki Zsadányi István, a PushAir magyar startup ügyvezetŇĎje.

 

A megkérdezettek többsége a mobilkommunikációs eszközön végzett három leginkább jellemzŇĎ tevékenységként a közösségimédia-felületeken történŇĎ barangolást (64%), a böngészést (62%) és az e-mailes levelezést (52%) jelölte meg. A legjellemzŇĎbb tevékenységek körébŇĎl alig maradt le a térképek és menetrendek ellenŇĎrzése (49%), valamint a híroldalak olvasása (30%). „Ezek mind olyan online tevékenységek és szolgáltatások, amelyek ma már a társadalmi beágyazottságuk alapján a mindennapi élet megkerülhetetlen velejárói sok ember számára. Nem véletlen, hogy ezeket lehetŇĎség szerint inkább valamilyen wifis megoldáson keresztül és nem a mobilinternet-csomag kontójára végzik legszívesebben a felhasználók” – mutatott rá Zsadányi István.

 

Arra kérdésre, hogy mely három helyen szeretnének leginkább ingyenes wifihez jutni, a felhasználók többsége, egészen pontosan száz emberbŇĎl 73, a tömegközlekedési eszközöket és a várókat jelölte meg. Hajszállal maradtak le az elsŇĎ helyrŇĎl a klasszikus közintézmények – orvosi rendelŇĎk, hivatalok – ahol a válaszadók 72 százaléka szeretne ilyen szolgáltatást, míg a harmadik legnépszerŇĪbb helyszínként a közterületeket és utcabútorokat jelölte meg a megkérdezettek 60 százaléka. A képzeletbeli dobogóról a vendéglátó szektor szereplŇĎi (40%) és a vállalati ügyfélszolgálatok (38%) maradtak le.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció