SMART 2018: Egy√ľtt lehetnek sikeresek a r√©gi√≥ nagyv√°rosai a startup piacon

A startup építés nem országokról, hanem városokról szól, legalábbis a régiónkban. Nem feltétlenül kell Budapestnek önmagában startup központtá válnia, sokkal fontosabb lenne, hogy a térség nagyvárosaival együtt tudjon olyan egységet létrehozni, ami erŇĎteljesebb jelenlétet biztosít a globális porondon – véli Kovács Péter, a Budapest Startup Safary és a Central European Startup Awards alapítója, aki Budapest startup piaci lehetŇĎségeit boncolgatja majd a SMART 2018 konferencián.

A hazai startup ökoszisztéma legnagyobb hiányossága, hogy nincs fókusz, nem lehet kijelenteni, hogy Budapest bizonyos területen a legjobb, hogy itt vannak például a legjobb AI (mesterséges intelligencia) vagy FinTech startupok. Magyarországon vegyes a kínálat, viszont egyetlen vertikumban sem vagyunk igazán kiemelkedŇĎk. Azon sokat lehetne vitatkozni, hogy ez probléma-e. Nem vagyunk startup központ, de nem is biztos, hogy azzá kell válnunk, sokkal fontosabb lenne, hogy régióként legyünk meghatározóbbak, hogy a térség jelentŇĎsebb városaival együtt tudjunk egy egységet létrehozni, ami globálisan sikeresebbé tesz minket.

 

Az április 4-én megrendezésre kerülŇĎ SMART konferencia, hazánk legjelentŇĎsebb tech szakmai eseménye, mely a fintech, a mobiltechnológia, az 5G, az IoT, az autóipar, a virtuális- és kiterjesztett valóság, a kiberbiztonság és az automatizáció aktualitásait vizsgálja. „A SMART azon felül, hogy a hazai technológiai szcéna számára évek óta az elsŇĎszámú tudásmegosztó és kapcsolatépítŇĎ platformot jelenti, kiemelt feladatának tekinti a tehetséggondozást, éppen ezért idén is bemutatkozási lehetŇĎséget nyújtunk a legfrissebb ígéretes hazai innovációknak, legyen szó egyetemi csapatokról, vagy már mŇĪködŇĎ startupokról” – hívta fel a figyelmet Dobó Mátyás, a SMART fŇĎszervezŇĎje. 

 

Agyondolgozzák magukat a hazai startupperek?

A konferencia számos egyéb kérdést is tárgyal a hazai startupok kapcsán amellett, hogy hogyan lehet Budapest jelentŇĎs szereplŇĎ a nemzetközi piacon. A startupper lét egyfajta divattá vált hazánkban is, amit sok esetben jellemez a „munkaalkoholizmus”, azaz, hogy a sikert hajhászva a magyar startup csapatok is hajlamosak napi 12-14 órát dolgozni, és emellett kevesebb figyelmet szentelnek a családi és baráti kapcsolataiknak. A téma kapcsán Biás Csongor, a Booom termékstúdió vezetŇĎje, a Mozaik és a Design Terminal korábbi vezetŇĎ munkatársa tart elŇĎadást a SMART-on. A szakértŇĎ többek között saját tapasztalatait is megosztva arról beszél majd, hogy a siker elengedhetetlen része a munka és magánélet egészséges egyensúlya. 

 

„Az idei SMART-on kiemelt hangsúlyt helyezünk a digitalizáció emberi oldalának bemutatására. A Magyar Telekom támogatásával olyan nagy formátumú gondolkodók járják körbe a technológia emberre kifejtett hatását, mint például MérŇĎ László. Három szekcióban megnézzük, hogy mivel állunk szemben, milyen hatással lesz ránk a digitalizáció és végül mit tehetünk, hogy nyertesei legyünk az átalakulásnak” – fŇĪzte hozzá Dobó Mátyás.

 

Az Akvárium Klubban megrendezésre kerülŇĎ SMART 2018 fŇĎtámogatója az OTP, kiemelt támogatója a Magyar Telekom, a további támogatók között pedig megtaláljuk a Samsungot, az OXO Labs-t, a RedBull-t, a Microsoft-ot, a KPMG-t, az Id&Trust-ot, a Magyar Nemzeti KereskedŇĎházat, a Finastrát, a HP Enterprise-t és a Hiventures-t. 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció