A teljesítmény és a márkaépítés összhangja

Egyre inkább meg kell küzdeniük a márkáknak a fogyasztói figyelemért, de nem mindegy, hogy azt milyen eszközökkel teszik. Az ADDICT Interactive és a MITTE Communications közös iparági felmérést készített, melybŇĎl kirajzolódik: a brandinget és a performance marketinget ötvözŇĎ kampányok értékesítéstámogatás, márkaismertség és költséghatékonyság terén is jóval nagyobb eredményességet hozhatnak. 

A legfrissebb kutatások szerint még egy aranyhal is hosszabb ideig figyel, mint egy mai reklámfogyasztó, aki mindössze 8 másodpercig képes koncentrálni. Emiatt új eszközöket és a korábbiaktól eltérŇĎ megközelítést kell a vállalatoknak alkalmaznia ahhoz, hogy eljuttassák az emberekhez az üzeneteiket. A marketingvezetŇĎk 82 százaléka szerint a fogyasztók megfelelŇĎ elérése, 79 százaléka szerint a kampányok mŇĪködtetése, míg 77 százaléka szerint a kampány hatékonyságának bizonyítása a legnagyobb kihívás ma a marketingben. 

 

 

Az ADDICT Interactive és a MITTE Communications „Brandformance” címŇĪ közös iparági elemzésében 11 szektor 36 szakemberét kérdezték meg arról, hogy hogyan látják a marketingkommunikáció jövŇĎjét.

 

Ma átlagosan 6,7 millió magyar fogyasztó néz tévét, ebbŇĎl 6,3 millió lát reklámot. Egy fogyasztó naponta átlagosan 282 percet tévézik, amibŇĎl 31 percet tesznek ki a reklámok. Azaz az egy fŇĎre jutó reklámnézési idŇĎ a teljes tévénézési idŇĎ 11 százaléka, ami átlagosan napi 108 reklámot jelent. Ugyanakkor a legfiatalabb generációk reklámkerülése, a hirdetésblokkolók, a kábeles TV-csatornák alternatívájaként felbukkanó mŇĪsorszolgáltatók (Netflix, HBO) is mind komoly közönséget vonnak el: az 540 milliárdos globális reklámpiac várhatóan 1/5-ét elveszíti 2025-re. Drámai a változás a digitális eszközhasználatban is: hódít a mobil. A mobil reklámpiacon egyes becslések szerint a következŇĎ három évben 128 százalékos növekedés várható. Ez azt jelenti, hogy az új reklámbefektetések 92 százaléka mobileszközökön realizálódik majd.

 

 

Az IPA kutatása szerint a profiton a márkaépítŇĎ kampányok önmagukban 20%-ot, a sales fókuszú kampányok 15-20%-ot képesek emelni a profiton, míg a kettŇĎ együtt akár 25%-nál is magasabb növekedést érhet el.

 

A branding szerepe tehát átalakulóban van: a megváltozott technológiai, kommunikációs környezetben a személyes, egyéni ügyfélút alatt küldött információk, üzenetek érnek csak célba. A cél tehát a két terület megfelelŇĎ arányú integrációja, ahol mind a hagyományos, mind az innovatív, digitális eszközök szerepet kapnak. Az iparági elemzést készítŇĎ két ügynökség – az ADDICT Interactive és  MITTE Communications – ezért elkötelezettje a minél korábbi fázisú brand- és performance célú kampánytervezésnek, amit együtt közösen brandformance tervezésnek hívnak.  Az ilyen szemléletŇĪ kampányok - amelyek elérés, értékesítéstámogatás, márkaismertség és költséghatékonyság terén is jóval nagyobb eredményességet garantálnak – alapjában változtathatják meg a következŇĎ évek marketingkommunikációját.

 

A teljes tanulmány az alábbi linkrŇĎl tölthetŇĎ le: http://brandformance.hu/ 

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció