Lass√ļ a digitaliz√°ci√≥ a kintl√©vŇĎs√©gek kezel√©s√©ben

Az EOS Csoport európai fizetési szokásokat vizsgáló tanulmánya kimutatta, hogy a digitalizáció csak lassan hódít teret a késedelmes kintlévŇĎségek kezelésének területén. 

A megkérdezett 3400 európai vállalat 49%-a saját folyamatait erŇĎsen digitalizáltnak tartja, de csupán a cégek 18%-a küld késedelmesen fizetŇĎ ügyfeleinek digitális felszólítást. 

 

A kutatás kimutatta, hogy Magyarországon a folyamat némileg elŇĎrébb tart az európai és a regionális átlagnál egyaránt. A megkérdezett magyarországi vállalatok 55%-a tartja saját folyamatait erŇĎsen digitalizáltnak, ám mindössze 19%-uk küld teljesen digitális fizetési felszólításokat, valamilyen célszoftver segítségével emailben vagy SMS-ben.

 

Somodi Bernadett, az EOS Magyarország marketing igazgatója kiemelte, hogy a digitalizáció eszközeit nem használó cégek komoly elŇĎnyöktŇĎl esnek el versenytársaikkal szemben: „A megkérdezett szakemberek 42%-a gondolja úgy, hogy a digitális fizetési felszólításokkal a cég idŇĎt spórol, 38%-uk szerint pedig a jobb testreszabhatóság miatt javulhat a kintlévŇĎségek feldolgozása. Ezzel szemben csupán a vállalatok 11%-a érzi úgy, hogy a digitalizáció nem javítana semmit a kintlévŇĎség-kezelés hatékonyságán. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy az idén több szolgáltató is bevezette a mobillal vagy kártyával gyorsan fizethetŇĎ e-számlát, amire a fiatalabb generáció fogékonynak mutatkozik. Az EOS Csoport stratégiája kiemelt területként kezeli a digitalizált kintlévŇĎség-kezelést, amiben cégcsoportunk európai szinten úttörŇĎ szerepet tölt be” – jelentette ki a szakértŇĎ.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció